© 2008 Zorgboerderij  Bruintjes

wpda449e4d.jpg









wp05148765_0f.jpg
wpd3daf18e_0f.jpg
wp4cad8a8c_0f.jpg
wp0da1bad4_0f.jpg
wp38079038_0f.jpg
wp13b24665_0f.jpg
wpe4547a90_0f.jpg
wp373e7e37_0f.jpg
wpeeea4de3_0f.jpg

Lekker verse groenten!

 

                                En nog lekkerder omdat je ze zelf gezaaid en geoogst hebt                                            

Er moet veel gebeuren in de groentetuin!

Jij kunt schoffelen, onkruid wieden, planten water geven, bemesten en oogsten.

Wij genieten met z’n allen van:

kool, sperziebonen, veldsla, andijvie, uien, wortel, knoflook en aardappelen.

 

En bij de lunch een lekkere boterham

met verse sla en tomaat!

              wp431cf121_0f.jpg                     

Wist je dat.....

Het Voedingscentrum adviseert elke dag twee ons groente en twee keer fruit te eten en daarbij volop te variëren.

Groente en fruit zijn voedingsmiddelen die in verhouding tot hun volume en gewicht weinig calorieën en veel voedingsstoffen leveren. Een gezonde voeding bevat ruime porties van deze voedingsmiddelen. Ze geven een voldaan gevoel na elke maaltijd.

Bovendien zijn er veel aanwijzingen dat het eten van voldoende groente en fruit het risico op  chronische ziekten verlaagt.

Groente en fruit zijn belangrijke bronnen van vitamines, zoals vitamine C en foliumzuur, vezels, mineralen zoals kalium en bioactieve stoffen.